Je skvělé vyhrát, přetěžké je vyhrávat

Nohy

dřep s činkou

čtyřhlavý sval stehenní **

Tento cvik je nepostradatelný v silové přípravě sportovců.

předkopávání v sedu

extenze v kolenním kloubu **

Předkopávání v sobě skrývá nebezpečí pro kolenní kloub. Je šetrné, pokud se provádí bez použití nadměrných zátěží a pokud se nezačíná nadměrným ohnutím v kolenním kloubu.

zakopávání v leže

hamstringy  **

Silným kontrolovaným pohybem zapojujeme hamstringy a zvedáme opěrku kotníků tak, až se téměř dotýkne hyždí. Vybereme si takovou zátěž, jež nám umožní vykonávat úplný počet opakování a dokončovat pohyb v celém rozsahu.

zakopávání v sedě

Hamstringy  **

Špičky chodidel by na začátku pohybu měly směřovat přímo vpřed a měly by být umístěny v šíři kyčelních kloubů. Soustřeďte se na napnutí hamstringů, které zabezpečí tlak směrem dolů na pracovní podložku či válec bez toho, aniž by došlo k posunu vpřed a s tím spojené změně pákového působení.

vpřímování na hýždě a hamstringy

posílení svalů zadní strany dolní poloviny těla  **

Zahájení pohybu na lavici pro procvičení zadní strany stehna se děje zapřením pat o opěrky . Při zahájení pohybu trupem je hlavní zaměření již na vpřímovače.

výpony v sedě

šikmý  sval  lýtkový  **

Práce v celém rozsahu pohybu - zadržení vrcholné kontrakce v horní části pohybu a dosažení úplného protažení v dolní části - to jsou kritické okamžiky výponů v sedě. Změna polohy chodidel může také trochu měnit oblasti působení.

pozvedy špiček

dorzální flexe **

Zvedání špiček je výborné pro rozvoj svalů na přední straně bérce. Pomáhá při prevenci snížení klenby nožní a zánětu okostic u vytrvalostních běžců. K zatížení svalů na přední straně bérce používali sportovci již před léty [ železné zátěžové boty ]. Tato cvičební pomůcka patří sice částečně historii, avšak používání tzv. volné zátěže, podobně jako používání speciálního zařízení, čimž je posilovač holeně, je hodnotným cvičením.

  

IIIustrations by Stuart Weiss

by Michael Yessis, PhD

Kontakt

Jiří Urban

tuhykk@seznam.cz

OTROKOVICE
765 02 Česká republika
SKYPE: atleturban

+420 728 524 888 J.Urban
+420 776 641 857 J.Janoušek
+420 605 020 263 P.Gybas
+420 775 113 810 F.Tomášek
+420 775 627 572 Z.Plesarová
+420 604 840 836 M. Marčíková
+420 604 636 901 R.Novák
+420 608 224 946 F.Uhlík

Vyhledávání

SSCO --  Speed skating club Otrokovice

ZLÍNSKÝ KRAJ MĚSTO OTROKOVICE ČAS JISKRA

TOPlistTOPlist

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode