Je skvělé vyhrát, přetěžké je vyhrávat

metodika

 
 Převod metodiky na in-line-dráha/ postupnost - přiměřenost/
  % týdny LA 20" VO2max. in-line intervalově 100% AL 10"
 60% 4x200m 2x8(400m - 200m/mezijízda) 2x100m
 80% 4x200m 3x8(400m - 200m/mezijízda) 2x100m
100% 4x200m 4x8(400m - 200m/mezijízda) 2x100m
 40% 4x200m 1x8(400m - 200m/mezijízda) 2x100m
  % týdny  LA 20"  ANP in-line intervalově   90%        AL 10"
 60% 2x200m 2x8(800m - 400m/mezijízda) 2x100m
 80% 2x200m 3x8(800m - 400m/mezijízda) 2x100m
100% 2x200m 4x8(800m - 400m/mezijízda) 2x100m
 40% 2x200m 1x8(800m - 400m/mezijízda) 2x100

Počet opakování se např. přelívá od počtu 6 opakování v sérii po cílených 10 opakování. Čas mezijízdy časově odpovídá intenzivní jízdě (50% kvalita - 50% odpočinek) Mezi sériemi 2 až 3 kola/800-1200m.  

VO2max. --- 60sek. max. - 60sek. mezijízda         ANP  --- 120sek. max. - 120sek. mezijízda

 

CENTRÁLNÍ ŘÍZENÍ

Tato teorie vysvětluje proč výkonnost ve vytrvalostních sportech klesá s množstvím laktátu obsaženého ve svalových tkáních. Mozek totiž zbytku těla říká, že úroveň fyzické námahy dostupuje k bodu, za nímž se tělo začíná požkozovat. Zpomalování ve chvíli nesmírného aerobního úsilí není způsobeno čistě fyzickými příčinami, ale dochází k němu působením mozku a zatím neznáme žádný mechanismus, jak tomu zabránit. Do praxe je možné tuto teorii přenést pomocí intervalového tréninku a tím zvýšit toleranci mozku vůči bolesti.

Znamená to na určitou dobu tělo podrobit velké námaze, dát mu chvilku oddechu a opět námahu opakovat, znovu si odpočinout a tak dále. Tím si mozek zvykne na to, že kombinací velmi vysoké zátěže a vhodného odpočinku múže posunout své limity. Mozek si si postupným tréninkem dokáže zvyknout na to, že nepříjemné pocity jsou časově omezené a skončí za cílovou páskou. Pochopitelně v závodě není čas na žádnou regeneraci a proto by se intervalový trénink v předzávodním období měl omezit. Měl by být nahrazen časové delšími úseky bližšími délce a intenzitě závodu. 

VO2max  - např. úseky o délce  2 -  6min. ( 3min odpočinek ) 6min mezi sériemi                     

ANP (laktátový prah)    o délce 8 - 15min.            -"-                       -"-                                       

 

       OTROKOVICE - cyklostezky na Napajedla, Kvasice a Zlín
  kvalita        SMĚR JIH                        poznámky
    nájezd na cyklostezku od garáží k soutoku Moravy a Dřevnice
I. 3700m Otrokovice- Napajedla ideální s dobrou obrátkou  1850/1850m
    Otrokovice - Pahrbek pokračovní od žel.mostu k Pahrbku
         okruh 11 200m garáže - k Pahrbku tam a zpět 5,6km-5,6km
         SMĚR SEVER  
    nájezd na cyklostezku od garáží k Bělovskému jezu
II. 4000m Otrokovive - Kvasice na podzim omezení, suché haluze a listí
         přejezd řeky přejezd hlavní cesty přes řeku Moravu
III. 4700m    Kvasice - Trávník na podzim větší omezení, haluze ze stromů
      Trávník - Kroměříž přes Trávník hrubší asfalt
      malý okruh 21 000m Otrokovice - Trávník a zpět   10,5-10,5km
     velký okruh 28 600m Otrokovice - Kroměříž a zpět 14,3-14,3km
        SMĚR VÝCHOD  
     garáže - in-line dráha nedá se jet kvalita - jen přejezd
       in-line dráha - Zlín velký provoz  vhodné za deště/dráha !!
    celkem okruh 00 000m Otrokovice/Baťov-Zlín a zpět 0,0km-0,0km
 

 

Kontakt

Jiří Urban

tuhykk@seznam.cz

OTROKOVICE
765 02 Česká republika
SKYPE: atleturban

+420 728 524 888 J.Urban
+420 776 641 857 J.Janoušek
+420 605 020 263 P.Gybas
+420 775 113 810 F.Tomášek
+420 775 627 572 Z.Plesarová
+420 604 840 836 M. Marčíková
+420 604 636 901 R.Novák
+420 608 224 946 F.Uhlík

Vyhledávání

SSCO --  Speed skating club Otrokovice

ZLÍNSKÝ KRAJ MĚSTO OTROKOVICE ČAS JISKRA

TOPlistTOPlist

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode